Dat lijkt op een wolluis.
Wolluis is de naam van insecten uit de familie Pseudococcidae. De vrouwtjes beschikken in tegenstelling tot andere soorten schildluizen niet over een gepantserde rug.
De familie van de wolluizen bestaat uit zeer veel soorten, die zich onder andere onderscheiden door de lengte van hun draadstaarten en de soort beharing. De meest voorkomende soort is de citruswolluis (Planococcus citri).
Wolluizen kenmerken zich door seksueel dimorfisme, wat betekent dat de beide geslachten verschillen in morfologie. De vrouwtjes blijven in het nimfenstadium, bezitten een gereduceerde morfologie en hebben geen vleugels. De vrouwtjes veranderen niet volledig. De mannetjes hebben vleugels en veranderen wel volledig. Wolluizen maken net als andere soorten Hemiptera een onvolledige gedaanteverwisseling door, wat betekent dat er geen duidelijke larvale, pop- en volwassen stadia zijn en de vleugels niet aan de binnenkant aangelegd worden. Mannetjes veranderen echter wel radicaal gedurende hun levenscyclus en veranderen van vleugelloze, ovale nimfen naar wespachtige vliegende volwassenen.
Toegevoegd op 09 juli 2020 11:49: afbeelding
Plaatje bij antwoord
SimonV