Hoe verwijder ik 1 eikenprocessie rups uit mijn tuin?

Hoi, ik heb een vraagje.
Ik zag vanmiddag tot mij verbazing dat er midden in mijn tuin 1 eiken processie rups op de grond lag.
Hoe die er is gekomen is mij een raadsel, misschien met een vogel of iets.
Nu wil ik hem graag zo snel mogelijk verwijder aangezien mijn dochter en mij hond in die tuin spelen.

Maar hoe verwijder ik hem op een goede en veilige manier?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
1.5K
ronron1212
3 jaar geleden
Pak een schepje en schep hem op en gooi hem in de groenbak

Antwoorden (2)

Plastic zakje om je hand, pak het beestje op en trek het zakje binnenste-buiten (net als met hondenpoep opruimen). Daarna kun je er voor kiezen wat je er mee wil doen (met zakje en al in de kliko, of je legt hem ergens neer waar koolmeesjes zitten).
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb ergens gelezen dat het beestje zich dan bedreigd kan voelen en de harem gaat afschieten. Heeft u hier ervaring mee ?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@SvanBeekum
Als je het doet zoals jc54 aangeeft kan de rups afschieten wat hij wil, maar het zakje houdt wel alles tegen. Maak het beestje in het zakje gewoon dood. Komende maanden worden miljarden van deze rupsen vernietigd omdat ze een bedreiging zijn voor de volksgezondheid. Ze zijn iets groter dan de corona-virussen, maar zeker zo'n belasting. Er is dus niets mis mee als je mee doet aan de bestrijding.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt, ik heb de rups verwijdert met het poepzakje.
Er zijn heel veel soorten rupsen die erg veel lijken op de processie rups. Foto gemaakt ? Anders een stukje keukenrol of wc papier er over heen en kan je m zo oppakken.dan elders weer loslaten