Waarom wilt een wesp binnen in huis komen?

Ik heb 2 dagen op rij een wesp in mijn kamer ontdekt. Ik merk dat de wesp steeds binnen wilt komen? In mijn kamer ligt niets van eten ofzo. Ik heb een hor in mijn raam maar hier zaten gaten in. Deze heb ik afgeplakt en de dag nadien was de wesp weer binnen. Zojuist zag ik dat de wesp echt aan mijn raam rondvliegt en op zoek is naar een manier om binnen te komen. Hoe komt dat? Het is er telkens 1.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
2K
ronron1212
3 jaar geleden
Ja wespen vliegen nu eenmaal in de lucht voor hun is een huis niets anders.

Antwoorden (2)

Weet je zeker dat het dezelfde wesp is? Soms komen ze gewoon binnen omdat ze de weg kwijt zijn, of omdat ze iets zoets ruiken. Kan ook door planten komen. Iets zoets kan ook al een glas sap zijn.
3 jaar geleden
Dan ligt je huis op de kortste route tussen voedsel en nest. Raampje dicht dus Weet je zeker dat je geen nest in huis hebt. Onder het kozijn, in de spouw oid.