Wie weet wat voor spin dit is?

Deze spin zat zojuist bij ons binnen. Kan iemand me vertellen wat voor spin dit is? Nog nooit gezien!
Foto is gemaakt op een theedoek, dus heel groot is hij niet

Picture for question
3 jaar geleden
in: Insecten
1.3K
Castle
3 jaar geleden
Ik zie geen foto. Kun je deze alsnog plaatsen?
Spinnetje
3 jaar geleden
Geplaatst! Was niet meegekomen bij plaatsing

Antwoorden (1)

Dat is een zogeheten Roodwitte celspin, Dysdera crocata. Door haar oranjerode kleur ziet ze er gevaarlijk uit. Deze spinnen zie je meestal in de tuin op vochtige plekken waar ook pissebedden zitten. Die vormen hun favoriete maaltijd en ze hebben daarom sterke kaken met verhoudingsgewijs lange giftanden om de pissebedden te kunnen overmeesteren. Als je de spin te veel bedreigt zal ze daarmee proberen jou te bijten en dat kan pijnlijk zijn, maar verder is deze spin niet gevaarlijk voor een mens.
Amadea