Wat zijn dit voor een bloed irritante beestjes, waar komen ze weg en hoe kom ik er vanaf?

Sins een paar weken wemelt het bij ons in huis van de kleine zwarte ‘vliegjes?’
Ze zitten het meest in onze bijkeuken waar geen planten zijn. Alleen de wasmachine droger en vriezer staan. Daar ligt ook geen vochtige was of zo. Als ik ze eenmaal een beetje weg heb, heb ik er binnen een nachtje of een paar uur iig weer een hele boel. Ze zijn makkelijk te vangen met witte wijn en een druppel afwasmiddel, maar ik wil dus niet dat ze terug komen.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
6K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Al het fruit en ook de groente in de koelkast of buiten huis in de schuur bewaren. Niets ook niet in de afvalbak weggooien. Doe het afval in een plastic zak, knoop deze dicht en leg in de koelkast totdat je naar buiten gaat om het in de afvalcontainer weg te gooien.
In de zomer hebben wij hier ook last van. Nu zachte winter zal dat de oorzaak zijn, probeer dagelijks je huisvuil weg te gooien > buitenshuis! Beetje siroop met paar druppels afwasmiddel werkt goed om ze te vangen. Zet deze op verschillende plekken in huis.

Antwoorden (1)

Dit zijn gewoon fruitvliegjes. Zeer irritant en ze komen af op alles wat zoet is en zeker op b.v. bananenschillen, appelkroosjes, lge bier- en limonadeflesjes e.d. Zorg ervoor, dat je geen fruitafval in huis hebt en als het buiten staat doe er dan een scheutje bleekwater bij. Veel ander tips vind je op de links.