Weet iemand welk dier dit is?

Ik heb de laatste paar dagen steeds 1 of 2 nieuwe beetjes op mijn lichaam (niet op zelfde plek). Ik ben net terug uit Mallorca en daar zag ik ook een dier in mijn koffer. Vervolgens hele koffer leeggeschud en gecontroleerd. Ik weet niet of het een relatie met elkaar heeft, maar ik wil graag weten welk dier dit is en of ik het huis moet ontsmetten (professioneel). Het lijkt op een kleintje en was maar een paar millimeter groot.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
2.4K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Een bedwants
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://tinyurl.com/y3dgm3ko

Antwoorden (3)

n kakkerlak.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
dank je, maar die herken ik wel.
Het lijkt meer op een wants oid, maar weet het niet zeker.
een bedwants
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het is geen kakkerlak en ook geen bedwants (zie hiervoor de afbeelding die ik gisteren plaatste op https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/vraag/669514/herken-bedwantslarveneitjes/#1750929).

Wat het wel betreft is een plantenwants. Maar welke soort precies is niet te determineren, daar is de foto te onscherp voor. Een onschuldig beestje in elk geval, er is geen ontsmetting nodig.
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
dank u wel. ik kwam ook nog andere beestjes tegen bij het bed, zie hier: https://tinyurl.com/y3dgm3ko weet u ook wat dit is?
Amadea
4 jaar geleden
Ja, dat zijn larven van de tapijtkever.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Amadea, wat ben jij snel én goed in de "natuur". Duimpje