De foto is niet zo duidelijk, maar het lijkt sprekend op de larve van het Aziatisch Lieveheersbeestje.
In 2013 ontdekten vier Duitse biologen iets interessants: de Aziatische kevertjes dragen een parasiet bij zich die lokale lieveheersbeestjessoorten doodt. De parasiet is een eencellige schimmel waar het veelkleurige Aziatische lieveheersbeestjes zelf niet zoveel last van heeft; ze zijn immuun voor deze ziekmaker. Maar Europese lieveheersbeestjessoorten niet.
Toegevoegd op 20 juni 2019 18:20: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het is geen larve meer, maar de pop van een lieveheersbeestje. Het tussenstadium, net voordat hij duidelijk herkenbaar is als kevertje.
. . .
Zie ook bij https://www.startpagina.nl/v/dieren/insecten/vraag/665439/beestje/
Toegevoegd op 20 juni 2019 18:25: tekst
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als je naar de afbeeldingen en de beschrijving onder de link kijkt is het géén inlands lieveheersbeestje maar van een Aziatisch lieveheersbeestje. Ook onder jouw link schuilt de afbeelding van dat beestje. De poppen van de Nederlandse lieveheersbeestjes zijn duidelijk donkerder. Bovendien staat aangegeven, dat het om larven gaat.
https://www.google.com/search?biw=1366&bih=657&tbm=isch&sa=1&ei=As0LXd3qFJOpgAbysabwAQ&q=larven+aziatisch+lieveheersbeestje&oq=larven+aziatisch+lieveheersbeestje&gs_l=img.12...171789.179809..181511...0.0..0.128.919.7j4......0....1..gws-wiz-img.nNGWdniuWqw
Amadea
4 jaar geleden
Waar staat dat ik zou beweren dat het een inlands lhb'tje is?
Amadea
4 jaar geleden
Hier is een mooie overzichtsfoto van de diverse stadia: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f3/HarAxy_ontwikkeling.jpg/800px-HarAxy_ontwikkeling.jpg waarop duidelijk verschil te zien is tussen larve en pop.