Eén wesp vliegt uren in achtertuin. Is dit normaal?

Al voor een paar uur vliegt er een wesp rondjes in mijn achtertuin. Het gaat om één enkele wesp en deze vliegt een paar rondjes en keert terug naar de schutting. Ik vind dit vrij opvallend, zeker gezien de tijd van het jaar. Kan dit een aparte soort wesp zijn, waar dit gedrag bij hoort?

5 jaar geleden
in: Insecten
1.4K
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Gezien het antwoord van Amadea...ik zou hem vermoorden. Wespennest in je tuin of spouwmuur zit je echt op te wachten...
Amadea
5 jaar geleden
Beter plan is een namaak wespennest ophangen. Dan denkt de koningin dat er intussen een ander al bezig geweest is en gaat een andere plek zoeken. Zelf een maken of een wespinator kopen!
wilkers
5 jaar geleden
Wesp is gisteren geplet en vandaag zijn het er ineens twee.

Het beste antwoord

Goed mogelijk dat het een wespenkoningin is, op zoek naar een goede plek om haar nest te bouwen. Zij is net ontwaakt uit haar winterslaap - als enige van haar vorige volk - en gaat eitjes leggen om een nieuwe zwerm te stichten.
Amadea
5 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als een wesp op een bepaalde plek blijft vliegen wil dat zeggen dat er een korf aanwezig is of in aanbouw is. Dus wees voorzichtig als je de tuin in gaat.