Wie o wie kan mij vertellen wat voor insect dit is?

Dit insect vind ik altijd voor de lente tijd in mij kamer. Meestal een enkele. Maar telkens als ik er 1 uit het raam gooi of dood maakt komt er weer 1 terug...

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Insecten
5.6K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
fremar heeft gelijk het inderdaad en tapijtkever

Antwoorden (1)

Dit is een tapijtkever.
Je komt de tapijtkever tegen in het voorjaar en de zomer wanneer de kevers buiten rondvliegen op zoek naar stuifmeel en nectar om zich te voeden. De larven richten de meeste schade aan. Zij eten onder andere wollen stoffen, dode insecten, opgezette dieren, bont en andere producten van dierlijke oorsprong. Het lekkerst vinden ze schone, zuivere wol zoals kasjmier truien of wollen gordijnen.