Welk dier is dit?

De laatste paar dagen lopen ze ineens over het laminaat,en ze lijken nu overal te zijn.

Ik dacht eerst dat het gewoon piepkleine zwarte vlekjes waren,totdat ik zag dat ze bewogen.

Ik zou graag willen weten welk dier dit is en wat er aan te kunnen doen.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Insecten
3.4K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Het plaatje is erg onduidelijk, maar mijn eerste reactie is: wellicht een vlo ?
ronron1212
5 jaar geleden
Dat is echt geen vlo
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Gelukkig dan maar... :-)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het heeft inderdaad zes poten en als je ze met de vinger wil aanraken lijken sommige weg te springen...
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het schijnen springstaartjes te zijn

Antwoorden (3)

Denk allemaal babyspinnetjes
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Er zijn maar zes poten te zien, dus dat klopt niet.
Het lijkt op een teek, 6 poten, groot achterlichaam.
Het lijkt op een teek, 8 poten, groot achterlichaam.
Toegevoegd op 06 september 2018 14:04: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het is een springstaartje, Sminthurinus niger.

Springstaarten worden in het algemeen als niet-schadelijke, zelfs nuttige organismen beschouwd. Ze voeden zich met schimmels, algen, mossen en dood organisch materiaal. Heb je er overlast van, dan kun je ze bestrijden door middel van stomen of wegzuigen.
Plaatje bij antwoord
Amadea