Hoe ga ik (de larven van) kleine wasmotjes te lijf?

Sinds een paar weken komen er vanuit de spouwmuur door een opening die zich waarschijnlijk achter mijn keukenkastjes bevindt larven van kleine wasmotjes kruipen. Is het nodig om de kastjes te demonteren en met bestrijdingsmiddel (zo ja, welk middel is het beste?) aan de slag te gaan en het gaatje te dichten, of stopt deze plaag vanzelf als de voedselbron in de spouwmuur op is? Alvast bedankt voor het meedenken.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Insecten
2.2K

Antwoorden (1)

Misschien kun je, net zoals ik doe met volwassen motten waar ik hinder van heb, mottenballen neerleggen? Wellicht helpt dat, het geeft een geur at die de motten niet fijn vinden. (Oh de 'mottenballen' die ik nu gebruik zijn in feite een soort zakjes dus niet rond).