Waarschijnlijk heb ik last van wantsen, hoe bestrijd je deze insecten?

we komen net terug van een hotel en alled zit vol kleine insecten, ze lijken niet echt op bedwantsen maar ben ten einde raad. ze jeuken vreselijk.
we hebben 4 uur in de auto gezeten dus die zit ook hellemaal vol :/

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Insecten
11.4K

Het beste antwoord

Dat is duidelijk een trips, ook wel bekend als donder- of onweersbeestje. Hij kan eigenlijk alleen schadelijk zijn voor mensen als ie besmet zou zijn met een virus. Tripsen leven namelijk van plantensappen.
------------------------------------
Gevonden op https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/40412/Kunnen-tripsen-bijten-Ik-ben-gebeten-door-een-klein-zwart-vliegend-insect.-Het-achterlijfje-kan-omhoog-krullen...:

Tripsen bijten de mens niet uit verdediging zoals sommige andere insecten, maar eerder om nieuwe voedselbronnen op te sporen. Bij sommige mensen kan daardoor een rode zwelling ontstaan met jeuk die meerdere dagen aanhoudt.

De tripsen hebben in de auto geen planten gevonden, en probeerden daarom of ze bij jullie iets eetbaars konden halen...
------------------------------------
Ze houden er niet van om met water te worden besproeid, dus neem allemaal een lekkere douche en spoel alle kleren uit (nadat je ze eerst buiten hebt uitgeschud, want je wilt ze uiteraard niet op je planten in huis hebben!). Verder kun je de stofzuiger gebruiken en lijmvallen ophangen.
Toegevoegd op 13 juli 2018 19:04: tekst
Amadea
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
bedankt voor het antwoord, ik had voor thrips gekeken maar kon er geen een vinden met het zelfde patroon
Amadea
5 jaar geleden
Best mogelijk dat op vier uur rijden afstand andere soorten voorkomen dan wij in Nederland kennen. Uit de foto kan ik het patroon niet goed opmaken, maar je zou nog verder kunnen googelen op Thysanoptera (en dan de naam van het land waar je was erbij).