Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is dit rare beestje?

Ik heb er geen foto van, maar het is een best klein wit beestje (misschien insect) waar je een beetje door heen kan kijken.
Het heeft een staart achtig ding achter het lichaam wat een beetje leek op een angel, als je het ziet lijkt het ook een beetje op een schorpioen.
Ik vond het voor het eerst in de tuin op de tafelen daarna ook 1 keer in huis bij de deur, ongeveer een maand geleden.
Ik ben het meerdere keren in de tuin tegel gekomen op de tafel, en 2 keer bij een buitendeur.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Insecten
3.9K
Amadea
5 jaar geleden
Kun je misschien een afbeelding opzoeken van een beestje dat er veel op lijkt, waarbij je dan aangeeft op welke plekken het er anders uitziet? Of er anders een tekening van maken?
Amadea
5 jaar geleden
Hoeveel poten heeft het? Zijn er ook vleugels en/of voelsprieten?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het heeft geen vleugels, en ik weet het NIET meer zeker, maar ik dacht 6 pootjes.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik denk een zilvervisje, inderdaad een insect.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zilvervisje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee, dat was het niet. Dacht ik eerst wel maar hij had een schorpioenachtige staart.
Wel bedankt het proberen. Ik zoek ook nogsteeds.
Het zou een pas verveld nimfje van de Gewone oorworm, Forficula auricularia, kunnen zijn. Die zijn enigszins doorschijnend wit en ze hebben schorpioenachtige tangetjes (maar dan aan hun achterlijf in plaats van als voorpoten).
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Amadea
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hij lijkt er een beetje op, maar de kop en staart niet.
Ik probeer nog wel te zoeken naar afbeeldingen

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding