Welk insect is dit?

Dit diertje zag ik vanmorgen op een auto. Ik ken het nog niet dus heb ik het gefotografeerd.
Het was licht van kleur en klein, zo'n 6 mm groot. Het leek niet te kunnen vliegen.
Aan zijn achterlijfje zat een soort staartje van haartjes.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Insecten
3.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee, een ovenvisje is het zeker niet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoe kan ik nog een afbeelding toevoegen?
Amadea
5 jaar geleden
Je kunt niet meer dan één afbeelding toevoegen. Dus combineren is de oplossing.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dank, Amadea!
Issus coleoptratus, dat was het dus inderdaad!

Antwoorden (1)

Dat heeft duidelijk de vorm van een cicade, Issus coleoptratus. Grappig met die kikkerachtige ogen.
Het diertje kan springen maar is niet in staat om te vliegen, in tegenstelling tot de meeste andere soorten van zijn familie.

De veertjes zijn wasachtige strengen. Die geven aan dat het beestje levend plantenmateriaal gegeten heeft, en dat het nog niet volwassen is: het betreft een nimf.
Toegevoegd op 01 juni 2018 14:19: tekst
Amadea
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Goed gevonden, Plus.