Mijn hond stinkt naar oude urine.

Ik heb een sheltie (lang haar) die bijna altijd naar oude urine stinkt. Hij heeft de gewoonte van zijn poot zo hoog mogelijk te willen optillen maar daardoor loopt de urine over zen eigen pels. Bijknippen rondom de penis/ wassen helpt allemaal niet. Omdat ik hem echt niet alle dagen wil/kan wassen stinkt hij dus echt heel vies. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Toegevoegd na 4 uur:
Het gaat hier om een tamelijk jong dier, net 3 geworden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Naast alle hygienemaatregelen lijkt het me nuttig de hond als hij wat ouder is wat eiwit armer (senior) voedsel te geven, de stank van urine wordt grotendeels veroorzaakt door de afbraakproducten van eiwit. Oudere honden hebben minder eiwit nodig, de overmaat belast de nieren en verhoogt oa. het ureumgehalte , derhalve sla je meer vliegen in een klap, een beter geschikt voer is gezonder voor je hond, hij stinkt minder en krijgt minder gauw last van ziekten die de dierenartskosten fors kunnen doen oplopen. Het is een ander antwoord dan de anderen , maar wellicht een invalshoek die het proberen waard is, seniorvoedsel is wat duurder maar spaart veel ziektekosten uit en verhoogt kwaliteit en kwantiteit van het leven van uw knuf. Intergraal toegepast met de andere goede raad moet het dan toch beheersbaarder worden. Hoeven we niet meer te zeiken over pislucht. Toegevoegd na 8 minuten: Zie bij reacties voor aanvullingen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100