Onze poes wordt erg nerveus van een kater in onze woonomgeving. Ze likt al haar haren weg bij de staart en op haar buik. Wat kan ik hier aan doen?

Ik ben op zoek naar 'natuurlijke' middelen. Dierenarts schreef pillen voor waarvan we binnen 2 dagen een zwaar gedrogeerde kat kregen. Dus gestopt. DA geeft aan geen andere medicatie meer te hebben...

13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

probeer eens bach bloesem rescue remedy. Onze kat krijgt dat ook ivm stress en het werkt echt wel (niet onmiddelijk het heeft ff tijd nodig) 4x daags 4 druppels. bij de reform winkel te koop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

wat bedoel je, van een kater in je woonomgeving?
betreft het andermans kater die ze buiten kan zien lopen?
is ze een binnenkat?
dan zou het al helpen als je visuele obstakels opwerpt, zoals het raam deels afplakken met raamfolie.
toont ze zich angstig voor de kater?
in dat geval zou je telizen kunnen geven, een veilig en natuurlijk voedingssuplement wat angst tegengaat.
wat je sowieso kan doen, is een feliway verdamper inpluggen, voor een veilig thuis gevoel.
neem verder de complete woonomgeving van de poes eens onder de loep: zijn er genoeg hoge en donkere veilige plekjes voor haar, waar ze kan schuilen?
als het een binnenkat is, bied je haar dan genoeg stimulansen die haar kunnen afleiden van het probleem?
denk aan spelletjes met de brokjes, regelmatige speeluurtjes, nieuwe geuren aan bieden.
hopelijk kan je hier iets mee, succes!
Rieneke1
13 jaar geleden
Aanvulling op het antwoord van Rieneke, wat weer super is:

Heb je voor je kat een kattenluikje? Katten kunnen ook heel onrustig worden van het idee, dat de gehate kat het huis kan binnenkomen. Blokkeer enige tijd het kattenluikje of stel het buiten gebruik. Naast alle door Rieneke genoemde acties, kan dit ook van invloed zijn.
Ivana
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
klopt, +
Hoe weet je zo zeker dat het van de kater in de omgeving komt??
Heeft het poesje soms ZIN aan de kater en likt ze zich uit gefrustreerdheid kaal??