Zegt een bepaald huisdier ook iets over de eigenaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
jc54
13 jaar geleden
Een papagaai kan je leren praten en iets laten zeggen over zijn baasje. Mijn hondje roddelt niet, en zegt dus niets over mij. Hij is wel altijd blij als hij mij weer ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en wat als je paarden hebt?

Het beste antwoord

Kattenbezitters zijn, volgens een onderzoek, hoger opgeleid dan hondenbezitters; en minder religieus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Half mee eens, ik ben religieus en ik heb katten. En ik heb een MBO diploma ;-).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ziet niet snel een oud vrouwtje met rollator en een rottweiler, net zomin als een grote volledig getatoeëerde man met veel piercings en een chihuahua ;-)

Andere antwoorden (6)

Ja, dat hij een voorkeur heeft voor dat bepaalde huisdier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoon doet vel aan atletiek en hardlopen, maar heeft en roodwangschildpadje. Trek zelf maar je conclusies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn zoon heeft er ook 2 shrek en fiona
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei Moolkeesje, dat heb ik nooit geweten, mijn medeleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je, M. maar we houden het wel onder ons.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard, zoiets hangen we niet aan de grote klok.
Ik vind uitgesproken hondenmensen en uitgesproken kattenmensen wel van elkaar verschillen (een hond heeft een baas, een kat personeel...), maar er zijn ook vele mensen die honden en katten hebben die toch geen mix zijn van beide types mensen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, alleen dat iemand graag iets heeft om voor te zorgen of om mee te lopen, een maatje, want tegen een hond praat je zeker,omdat hij luistert en je aanvoelt. Wanneer iemand een vis heeft of hamster ofzo betekent dit niet dat diegene niet liever een hond zou willen hebben. Misschien heeft dat wel zijn voorkeur, maar heeft hij er niet de ruimte of tijd voor. Ik heb altijd een hond gehad, dit is dus mijn voorkeurs huisdier. Helaas is hij van ouderdom overleden toen min zoontje nog een peutertje was. Juist toen ik erover dacht een nieuwe te nemen, werd mijn zoontje besprongen door een enthousiaste zwarte labrador, die uit de lift kwam waarvoor wij stonden te wachten. Ik kon me goed voorstellen dat mijn kind hiervan enorm schrok; zo`n groot, zwart gevaarte met open bek el flitsende witte tanden! Toen ik hem vroeg wat hij voor huisdier zou willen hebben zei hij heel enthousiast;"een poes"! Het werd dus een jonge Europese korthaar kater en hij moest "Felix "heten omdat hij precies leek op de kat van de blikjes 'felixvoer'. Het zijn nog steeds de beste maatjes, alleen ik mis af en toe de hond ( en mijn man ook). Het zegt dus niet veel wat voor huisdier iemand heeft. Meestal wordt een keuze voor een bepaald dier gemaakt op basis van tijd, ruimte, budget of aantrekking.
Ook omdat men medelijden met een dier heeft, nemen sommigen het in huis.
amc
13 jaar geleden
Ja - net als de auto/fiets, huis, partner, gedrag van de kinderen, welke websites er in de history staan, kleding, lengte van 't haar, leeftijd, gewicht, kleur, mate van assertiviteit, etc. etc. etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha klopt precies... weg met die vooroordelen allemaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal waar! +
Zeker weten!
Mensen met een laag zelfvertrouwen en die dat willen verbloemen door lawaaierig en opschepperig aan wezig te zijn, hebben vaak grote, liefst zwarte honden!
Ook hebben deze mensen, vaak donkere kleding aan, leren jasje, vrij slordig gekleed en duidelijk voor de buitenwereld zichtbaar een grote bos met sluitels, hiermee willen ze laten zien, hoe belangrijk ze wel niet zijn, ook hun mobile telefoon wordt vaak zichtbaar gedragen.
Hun grote zwarte hond, heeft meestal geen riem, maar een ketting om aan te lopen.

Rustige, zelfverzekerde mensen, zijn geruisloos aanwezig, beetje grijze muis, er rammelen geen bossen sleutels aan hun riem, geen mobieltjes zichtbaar gedragen zijn netter gekleed en hebben een klein hondje, aan een dun riempje.