Kan ik water verversen als er een schuimnest is van mijn dwerggoerami? (zie uitleg)

Ik heb net mijn aquarium opgestart en hij draait nu ruim 6 weken. Ik heb nu twee dwerggoerami's en het mannetje is druk bezig met het maken van een schuimnest. Elke keer is die weer weg maar als ik dan het water wil verversen heeft ie alweer een nieuwe gemaakt. Dit gaat al een ruime week zo. Wie heeft er tips? Uberhaubt is ervaring met goerami welkom. Internet heb ik al afgespeurd dus ik hoef geen links.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het een beetje arrogant klinken als je zegt: ik heb al op internet gekeken dus ik hoef geen links.
wie weet vind een van ons een hele mooie site waar je wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit heeft niets met arrogantie te maken wat ik hiermee duidelijk wil maken is dat ik liever ervaring van een kenner heb, Ik heb al uren gegoogled namelijk. En aangezien wanneer je het er niet bij zet je vaak antwoorden vol met links krijgt!

Antwoorden (1)

waarom wil je na 6 weken al je water verversen
dat is helemaal niet nodig
als het water biologisch goed in balans moet je het gewoon laten zitten
als je nu het water gaat verversen dan wordt het biologisch evenwicht geheel verstoord
dus laat lekker zitten dat water en laat de vissen met rust

je kunt bij de meeste vijverspeciaalzaken je water laten testen door er heen te gaan en een potje met water mee te nemen

ben je toch van plan om te verversen doe dan 1/3 water eruit en vul het dan aan met vers water

het nest zal dan wel naar beneden zakken maar als je weer bijvult gaat het weer mee omhoog

maar het beste is gewoon om het water te laten zitten

zorg wel dat je een pompje hebt die het water laat circuleren en filtert