Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (6)

De barracuda is bij mijn weten eetbaar.

Toegevoegd na 4 minuten:
Daar staat tegenover dat het een van de weinige "vissen "is die ook mensen lust.......EN aan kan.
Kijk dus uit wie wie eet.
Als je barracuda eet kan het zijn dat je gedeeltelijk kannibalisme bedrijft, ik raad dan ook aan de inhoud van het spijsverteringskanaal van de barracuda niet te verorberen of in de soep te gooien.
De kans dat je mensenvlees via de barracuda binnenkrijgt is echter vrij klein, gelukkig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, die is heel goed eetbaar, net als de haai en snoek.

De barracuda zit er qua soort net tussenin. In zuid-afrika wordt het veel gegegeten als Smoorsnoek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je de barracuda eten?
Hoewel je de barracuda kunt eten, staat deze vis bijna nergens op de menukaart. De vis
schijnt ongeveer net zo te smaken als tonijn. Het probleem met juist de grote barracuda
is dat het vlees van deze vissen giftig kan zijn. Dat komt doordat de barracuda onder
ander vissen eet die zelf algen eten. In veel algen in het Caribische gebied zit een soort
vergif (met de moeilijke naam ciguatoxine) dat ziekte bij de mens kan veroorzaken.
Door het eten van vissen die deze algen eten, komt dat gif ook in de grote barracuda
terecht. Wanneer wij dat vlees eten kunnen we er flink ziek van worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die is eetbaar!
Heb er gelijk een recept voor je bijgedaan!

Smakelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik heb barracuda gegeten in Thailand. Het is een witvlees vis vergelijkbaar met snoek. Niet heel scherp van smaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding