Wat is het jongste hondenras?

Toegevoegd na 4 dagen:
Iedereen bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk hondenras het kortst bestaat.

Antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In nederland nog niet erkend als hondenras, maar is wel in opkomst, de Labradoodle, kruising tussen een poedel en labradoor

Toegevoegd na 7 minuten:
volgens mijn tante (die er 1 heeft):
sinds Obama bekend heeft gemaakt dat hij zijn dochters een hond cadeau zou geven (omdat hij president is geworden), zijn ze opzoek gegaan, en heeft hij een Labradoodle voor hen gekocht, toen dat bekend werd dat zij deze hond hadden, kreeg (volgens mij nog de enige fokker in Nederland) het erg druk op de wachtlijst, dus door Obama heeft deze hond langzaam zijn intrede gemaakt.

Toegevoegd na 10 minuten:
deze hond is speciaal doordat (onder nabij?) 99% van de mensen die allergisch zijn voor honden wel tegen deze hond kunnen (net zoals bij de poedel), omdat ze geen onderhuid hebben, en eigenlijk niet uit haren. waardoor deze hond liefhebbend is bij mensen met een allergie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat je dan bij de Labradoodle moet zijn - sinds kort hoor ik wel eens over deze kruising tussen poedels en labradors, die populair genoeg zijn om redelijk systematisch gecultiveert te worden op het moment.

De eerste keer dat ik ervan hoorde was ergens vorig jaar, geloof ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusch!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pluis !
De Labradoodle en de grijze Labrador.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
New Found Lander.

Net nieuw gevonden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar dat is een Lander. Prima om op de maan te landen, maar als hond weet ik het niet zo zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
warom die minen dat snap ik niet wan dese antword keur ik goet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ook +, betekent wel "nieuw gevonden land" maar wel grappig gevonden.
Er worden de laatste jaren veel nieuwe hondenrassen gefokt, waarbij veelvuldig de poedel gebruikt wordt. Niet alleen vanwege de hoge intelligentie van de poedel, maar ook vanwege de geringe verharing.
Nog niet één van deze "rassen" is erkend, zij krijgen dus ook geen stamboom.

Hieronder staan de op het moment meest bekende "nieuwe rassen".

- Bagel: basset hond x beagle.
- Cockapoo: cocker spaniel x poedel
- Dorgi: dashond x corgi
- Goldendoodle: golden retriever x poedel
- Labradoodle: labrador x poedel
- Schnoodle: schnauzer x poedel
- Yorkipoo: yorkshire terriër x poedel