Welke speeltjes zijn geschikt voor mijn kat?

Mijn kat vind spelen leuk, maakt hij maakt al zijn speeltjes binnen no-time kapot. Ik heb al van alles geprobeerd, maar speelgoedmuizen, balletjes, hij bijt ze helemaal kapot en plukt ze uit elkaar. Gisteren heb ik een bijvoorbeeld een nieuwe muis voor hem gekocht, die kon ik vandaag al weer weggooien.
Ik speel ook vaak met propjes papier met hem, vindt hij ook heel leuk, maar af en toe wil hij toch iets groters en zachters hebben, zoals een speelgoedmuis. Wie heeft er tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Een klosje met een touwtje eraan is heel leuk, jij kunt aan het touwtje trekken en hij rent er achter aan.

Er zijn ook knuffels van een gladde stof, deze zal hij niet snel kapot krijgen.

Verder is een pingpongballetje ook heel leuk. Bij de dierenwinkels verkopen ze ook van die speeltjes aan een koord met een veertje er aan, deze kun je b.v. aan de deurklink hangen.

Maak een prop van oude zachte sokken, dan heeft hij toch iets zachts en het mag kapot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

ik heb laatst voor 12 euro een konijnenvacht gekocht, en die in kleinere stukjes geknipt.
het is een doorslaand succes, helemaal wild worden ze ervan :)
niet echt goedkoop, maar ik kan er nog heel lang mee vooruit.
een paar stukjes geef ik los, en een langer stukje heb ik aan een hengeltje geknoopt.
doordat het echt leer is, hebben ze het niet snel aan gort geknaagd.
Rieneke1
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
nee joh loenie, daar moet ik niet aan denken :))
hoewel de katten het fantastisch zouden vinden, mits het geen vlaamse reus is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He, Loenie, moet je wel een plusje geven, want dat plusje dat er nu staat is van mij!
Rieneke1
13 jaar geleden
bedankt beiden! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het toch wel sneu hoor om konijnenbont te geven. Dat konijn heeft vast geen leuk leven gehad. Ik geef mijn katten liever geen dierenleed. Ze hebben wel eens konijnenbont gehad hoor, toen mijn eigen konijn aan het verharen was. Hij trok zijn complete jas uit en de katten hadden de grootste lol! Toch geef ik ze liever PetStage. Niet kapot te krijgen.
Rieneke1
13 jaar geleden
@carla, ik begrijp je wel.
zelf ben ik vegetarier, en ik ben jarenlang donateur geweest van bont voor dieren. voor m'n katten leg ik andere normen aan als voor mezelf: zo eten ze voor een groot deel vers vlees.
ben het wel met je eens dat het nogal dubbel is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg ook niet dat je een kat vegetarisch moet laten eten. Daar ben ik juist op tegen. Hier krijgen ze ook vlees, maar wel vlees van biologische afkomst en dat is bont helaas niet.
Hoi Iris,

Een simpel pingpongballetje werkt hier bij de katten goed en is door een kat niet te slopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer het eens met grote knikkers (als je het niet erg vindt ze steeds onder de kast uit te moeten halen.
niet zacht helaas, maar wel onverslijtbaar,
of een krabpaal, of n knuffelbeest, maar dat zal het ook niet overleven vrees ik
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ik raap altijd kastanjes in de herfst, idd een herrie van jewelste, maar wat een pret :)
Speeltjes van PetStages zijn niet kapot te krijgen. Je hebt er vele soorten van. Ik leg ze zelf altijd in een bakje met valeriaanwortel. Je kan ze ook in een bakje met catnip geven, maar niet elke kat is gevoelig voor catnip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is PetStages? Is dat een bepaald merk? Waar koop je dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PetStages kan je onder andere bij de Welkoop kopen of op internet. Ik bestel ze zelf via kattengedragstherapie.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, +
Als we eten klaarmaken in aluminiumfolie, dan maken we erna een prop ervan, en onze poes vindt dat heel leuk om mee te spelen.
Als ik op straat loop, en ik zie een veer die een vogel verloren heeft, dan neem ik die mee. Onze poes valt die veer dan aan, en speelt er uren mee. Hij vindt het geweldig.
Misschien niet zacht, maar misschien toch wel een idee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles wat met natuurlijk dingen word gemaakt vind ik beter voor huisdieren in het algemeen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn papegaai is in de rui...de veren haal ik uit de kooi en daar laat ik de kat(ten) mee spelen.Vinden ze echt het einde (en o wee als ik het af probeer te pakken...hi hi hi)..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een van mijn katten hockeyt graag met een leeg filmrolletje (oud), en andere ronde rollende dingen.
Haar meest favoriete speeltje, waarvan ze echt compleet uit haar dak gaat, is voor je kat misschien wel een aanrader maar voor jou waarschijnlijk minder: een wc-rol. Een volle. (En dan kom je thuis en ligt werkelijk je hele huis vol sneeuw van papiersnippers...).
En echte muizen vindt ze helaas ook leuk, tot ze doodgebeten zijn.