Slapend, huilend hondje wakker maken?

Heb hondjes te logeren, één van de hondjes ligt vaak wat te 'huilen' in zijn slaap, een soort piepen. Iemand vertelde me dat ik hem dan wakker moet maken, maar is dat zo? en waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gezegde is toch: "Geen slapende honden wakker maken."?

Het beste antwoord

Niet wakker maken, het beestje ligt gewoon lekker te dromen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

dat is idd dromen.
ik laat de hond dan ook gewoon maar.
hoop altijd wel dat het maar geen nachtmerrie is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, lekker laten slapen, wij maken ook wel eens geluid in onze droom. Omdat jij het hondje niet kent, ben je bezorgd (dat pleit voor je), maar laat hem maar lekker slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij is de remslaap, waarin je droomt, belangrijk genoeg om niet te onderbreken.
het logeren zal erg spannend zijn voor het hondje.
ik zou de slaap niet onderbreken, maar het wakkere hondje wel veel liefde en aandacht geven.
ik ben meer van de klatten dan van de honden, maar dit gegeven lijkt me universeel.

Toegevoegd na 1 minuut:
grrrrr.. klatten is katten, sorry.
Rieneke1
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Inderdaad universeel. Mijn hond kan zelfs jagen in haar slaap. Zij loopt dan, liggend op haar zij, met vier poten alsof ze in volle draf is. Ik hoop dan altijd dat ze op konijntjes jaagt, lijkt me leuk voor haar. In het echt mag ze dat namelijk niet. Dan mag ze alleen voorstaan. +1 dus. Zie je wel dat je ook verstand van honden hebt. ;-)
Ha, die Nelly3;

Dat heeft mijn hond regelmatig. De eerste paar keer maakte ik het beest wakker om te kijken of alles wel goed was. Van dat wakker makken schrok ze behoorlijk en keek mij aan of er met mij soms iets loos was. Lekker laten dromen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen praten in hun slaap, jouw hondje doet net zoiets :)

Wij hebben een hond die soms wel eens aan het rennen is in zijn slaap, dan zie je zijn poten bewegen en trillen.

Dat is gewoon dromen en normaal.
13 jaar geleden
Onze teckel deed het ook en dan ook nog heftige bewegingen met zijn poten maken, geweldig gezicht vond ik dat, maar hij slaapt dus en droomt lekker.
Gewoon laten slapen en lekker laten dromen.
Heerlijk toch?