Mag je een jonge kat ontvlooien, en wat te doen ivm je huis enzo?

In aansluiting op mijn vorige vraag: de dierenarts van onze kitten zag ook dat deze vlooien had. Wij hebben dit niet opgemerkt want we hebben hem nog maar anderhalve week. Nu vraag ik mij dus af of je ze zo jong al mag ontvlooien, en wat we daar dan het beste voor kunnen gebruiken?

En wat moet ik doen met bijv. mijn bank enzo want daar heeft ie dus ook op gelegen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

ik weet niet hoe oud je katje is, maar voor heel jonge katjes is frontline spray geschikt.
je kan de spray op een washandje sprayen, en daar het katje mee inwrijven.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

inpoederen met vlooien poeder is al voldoende
vergeet t katje ook niet te ontwormen
verder je huis goed stofzuigen daar waar t katje heeft gelegen
en stop in je stofzuigerzak een stukje vlooienband
dan gaan de opgezogen vlooien dood
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie tip! Hij heeft net ook een injectie voor het ontwormen erbij gehad. Kittens zouden volgens de eigenaars geen vlooien hebben en ontwormd zijn (niet dus.) :-/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elke kitten heeft nest vlooien
t is geen schande
eenmaal nu bij jou kan je de kitten goed bij houden
succes ;-)
Rieneke1
13 jaar geleden
een jong kitten kan je niet met vlooienpoeder behandelen.
dat spul is trouwens, net als vlooienbanden, achterhaald.
de nieuwe generatie antivlooienmiddelen zijn stukken veiliger voor de kat.
wel altijd naar de dierenarts gaan voor dit soort middelen.
bij dierenspeciaalzaken wordt nog veel rotzooi zoals exil verkocht, zonder goede voorlichting erbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet doen die vlooienpoeder of vlooienband. Onze jonge kat is daar bijna aan dood gegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet het ook op de kat doen niet erin!!!
en een vlooienband schrijf ik niet om om te doen maar een stukje in de stofzuigerzak!!!!
Vlooiendruppels voor jonge katjes. Die spuit je in het driehoekje in de nek van je kat, precies op de plek waar ze zich niet kunnen likken. Kijk hoe zwaar je kat is, dan kun je de juiste druppels nemen. Voor die bank etc. stofzuigen,stofzuigen, stofzuigen. En iets van vlooienoeder of insectendoder in de stofzuigerzak, dan ben je er zo van af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn al hele gemakkelijke 'spot on' tubetjes die je in de nek van kittens kunt uitknijpen. De omgeving goed stofzuigen en behandelen met een vlooienspray voor de omgeving. Ik gebruikte vroeger altijd 'duo op' (voor de katten) en 'duo om' voor het huis. meestal was een keer sprayen per seizoen voldoende. Alleen vinden katten een spray vaak eng, en daarom zijn die tubetjes ook handig... veel minder stresserig, en bovendien krijgen ze daar minder van binnen met wassen, omdat ze hun nekje niet kunnen likken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op de kat zelf zit maar 1% van de totale vlooien. De rest dus 99% zit in de omgeving. Bij de dierenspeciaalzaak hebben ze inderdaad pipetjes in de nek of totale spray (helemaal insprayen). Ook de omgeving spuiten met omgevingsspray.
En ook ontwormen. Wormen en vlooien hebben met elkaar te maken. Maar kittens moet je sowieso vaak ontwormen.