Kan je het uithoudingsvermogen van een kat trainen?

2 jaar geleden
1.4K
Rieneke1
2 jaar geleden
Mag ik vragen waarom je deze vraag stelt? Als het is omdat je kat na de kleinste inspanning al zit te hijgen, dan speelt er een achterliggend medisch probleem, en ga je het best naar de dierenarts met je kat.
tinus1969
2 jaar geleden
Ik herinner me dat je eerder zo'n vraag stelde, die e rop neer kwam dat je wilde dat je kat zich als hond zou gedragen. Maar zo werkt dat niet met dieren.

Antwoorden (1)

Een kat heeft per definitie niet veel uithoudingsvermogen. Katten jagen door hun prooi sluipend te benaderen, gevolgd door een sprong naar de prooi. Katten hebben dus geen uithoudingsvermogen in hun pakket zitten omdat ze dat niet echt nodig hebben. E4en kat die achternagezeten wordt zal een zo kort mogelijk sprintje trekken voor hij de dichte bosjes induikt of in een boom schiet.
Verder heeft een kat een korte spanningsboog: je speelt beter kort maar wat vaker met hem dan in een enkele lange speelsessie. Ook in dat opzicht zal het niet lukken het uithoudingsvermogen te verbeteren.
Uiteraard is het toe te juichen als je je kat helpt fit te blijven, zowel mentaal als fysiek, door allerlei leuke spelletjes.
Rieneke1