Mijn kat heeft een kraag om maar lijkt daarna niks meer te kunnen, wat te doen?

Hij loopt vooruit maar zn kraag blijft steken in het tapijt waarna hij weer achteruit loopt. Eten vanuit een verhoging doet hij niet, bak gaan doet hij niet..hij ligt en is zielig. Zodra de kraag af is is hij weer normaal. Kwestie van volhouden en gewenning en anders periodiek afdoen en met strijd weer opdoen.

3 jaar geleden
1.6K
ronron1212
3 jaar geleden
Als je hem steeds afdoet denk je kat zielig doen dan gaat hij af. Dus gewoon omhouden het went wel.

Antwoorden (1)

Overleg eens met je dierenarts of een rompertje misschien een alternatief is, of een moon collar. Anders zou je kunnen overwegen de kap af te doen zolang je erbij bent en toezicht kan houden.Je kat zal niet denken dat je 'm wel afdoet als hij maar zielig genoeg doet: katten zijn geen kleine hondjes.
Rieneke1
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Ze zijn slimmer dan jij denkt.
loginabcde
3 jaar geleden
Lastige is dat het halverwege zn staart is. We zijn in tweestrijd of we de hem de hele dag in de gaten houden en de kap houden voor de nacht of het er dan op gokken. Of juist de hele dag de kap op in de hoop dat hij went.
DA heeft geen andere kraag
Rieneke1
3 jaar geleden
@ronron1212 Katten zijn zeker slim, maar op hun eigen manier. Katten zullen nooit op z'n manier de aandacht trekken, ze proberen juist ongemak en pijn te verbloemen. Katten zijn naast roofdieren ook prooidieren.
ronron1212
3 jaar geleden
@Rieneke1 de kat heeft last van die kap en zal op zijn manier proberen je aandacht zo te manipuleren dat die kap er af gaat. Ik heb te veel katten gehad omdat niet te herkennen bij elke kat is dat zo die kap willen ze niet het beperkt hun gezichtsvermogen.