Waarom krijst mijn kat de heletijd?

Hoi ik heb een vraagje. Mijn kat is 8 jaar en hij blijft maar krijsen als hij buiten is. Als die binne wordt gehaalt gaat ie weer krijsen enwilt hij weer naar buiten. Maar het lijkt net of het een spelletje is want als ik hem wil pakke rent hij weg en zodra ik weer naar binne loop komt hij achrer me aan en gaat verder met krijsen. Wat zou het kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Zou het kunnen zijn dat hij pijn heeft? Zou eens een dierenarts raadplegen.
fremar
3 jaar geleden
Rieneke1
3 jaar geleden
Precies, allereerst naar de dierenarts voor een grondige controle. Als een lichamelijk probleem uitgesloten is, dan er zeker een gedragsdeskundige naar laten kijken om te achterhalen waar de stress vandaan komt en een behandelplan op te stellen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Jaa ik heb geen idee want als hij bij mij op de kamer is is hij gewoon normaal niks aan de hand. Maar als hij buite is wil ik hem binne halen en rent hij weg en komt hij weer terug en gaat door met miauwen en als ik hem binnen heb blijft hij ook miauwen. Ik denk niet dat hij pijn heeft maar ik ga van de week wel even de dierenarts bellen
Rieneke1
3 jaar geleden
@Cheyenne1 Goed dat je de dierenarts gaat bellen. Heb je ook al een kattenluikje overwogen? Katten hebben graag controle.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nee maar we hebben een keuken raam en via daar gaat hij altijd naar buiten hij staat bijna altijd open
Katten 'janken' soms als ze met elkaar communiceren. Katten janken wanneer ze hun territorium bewaken, vechten of pijn hebben. Hij kan je inderdaad ook gewoon uitdagen.