Is het erg als ik alleen maar brokken geef aan mijn kat?

Mijn kat is 9 maanden oud, hij krijgt iedere dag zijn brokjes (hele dag door 3x een handje vol) s'ochtends en s'avonds krijgt hij een helft van zijn zakje natvoer. Ik heb gemerkt dat als hij natvoer krijgt zeer geïrriteerd raakt (lust het niet, bevalt hem niet door geur ookal heeft hij het niet geproeft en eet het dan niet op) als hij het dan wel eet heeft hij meestal iedere keer koorts. Dat hij zich goed voelt in zijn vel is voor mij het belangrijkste punt. Daarmee zou ik graag van jullie enkele tips willen over het feit dat ik zijn natvoer wil afschaffen en alleen maar brokjes geven,(dan wel af en toe kattensoepjes of andere lekkernijen wat hij dan wel heel erg veel lust) zelf nu al drie dagen mee bezig en hij is zeer rustig, eet en drinkt ook veel beter! Is dit een goed idee en kan het geen kwaad?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Het is me niet duidelijk of je kat de hele dag door kan eten, of dat hij 3 x per dag een handje krijgt? Een kat moet altijd toegang tot eten hebben.
Verder vind ik het vreemd dat een kat (door het eten van natvoer?) regelmatig koorts heeft.
Het zou goed zijn je kat eens door de dierenarts na te laten kijken.
Dan wat betreft je vraag: op zich kan het absoluut geen kwaad als je kat alleen brokjes wil eten. Natvoer is echter beter voor een kat, omdat het veel vocht bevat en katten van nature slechte drinkers zijn. Verder zijn katjes eerder verzadigd door natvoer, en voorkomt het dat je kat te dik wordt. Ik neem aan dat je kat inmiddels gecastreerd is, en je wil dat hij op een gezond gewicht blijft. Wellicht dus toch eens zoeken naar een ander natvoer van goede kwaliteit wat hij wel lekker vindt.
Maar zoals gezegd: eerst even naar de dierenarts ivm die terugkerende koorts.
Rieneke1
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor u snelle reactie! In verband met het terugkerende koorts ben ik al meerdere keren naar de dierenarts geweest maar hij zegt er niet meer of min van, gwn een spuitje tegen koorts en klaar wat mij wel ambeteert natuurlijk want mijn kater voelt zich precies niet top... Maar ik zal zeker eens u antwoord gedetaillerd eens uitbreiden qua voeding enz en mss dan zien voor een andere dierenarts! Heel erg bedankt!
Rieneke1
3 jaar geleden
@Cassimba, graag gedaan, en een andere dierenarts lijkt me een goed plan. Succes met je katje!