Waar kan ik een volwassen cavia kopen en hoe maak ik hem tam?

Hoi, ik heb een 3-jarige cavia genaamd Lieve (zeugje) die buiten in een hok staat, ik ben al heel lang aan het zagen voor een tweede cavia omdat ik weet dat cavia's groepsdieren zijn... Onlangs heeft men moeder gezegd dat ik het maar moet regelen met men vader en hij zei dat ik dan maar moet zoeken naar een tweede cavia, en dat ben ik nu aan het doen. Ik vind het belangrijk dat de cavia al ouder is dan 2 jaar en dat het een zeugje is of een gecastreerd beertje (liefst het 2de).
Maar het is heel moeilijk om een plek te vinden in Antwerpen (België) waar ik er eentje kan kopen, hebben jullie tips waar ik er een kan vinden?

Dan mijn tweede vraag: mijn cavia Lieve is nog steeds niet tam, ze is altijd heel bang...
Ik heb al veel tips opgezocht hoe ik haar tam kan maken, maar het lukt me niet.
Ik heb de afgelopen dagen verschillende dingen gedaan, haar een snoepje aanbieden (neemt ze niet aan), een schuihuisje kopen zodat ze zich nog veiliger voelt, tegen haar praten,...
Maar ze blijft bang. Wat kan ik doen zodat ze tammer wordt?

Dankje alvast!!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Praat met Lieve terwijl je de kruiden geeft, zo leert ze je stem steeds beter kennen en merkt ze dat het vertrouwt is. Een volgende poging is haar op schoot voeren. Wat doe je als je het hok schoonmaakt? Waar is Lieve dan? Loopt Lieve weleens vrij (binnen) rond? Is het misschien een idee om ook een binnenhok voor haar te creëren? Heeft naast hooi om te eten ook hooi om in weg te kruipen? Dit zijn zo wat tips.. Ik hoop dat je er wat aan hebt en je ( en van LIeve) voordeel er mee doet

Veel geduld. je maakt ze niet in 3 dagen tam. dus "de afgelopen dagen" is veel te kort. Doe wat je nu doet, maar spreid het over weken, niet over dagen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100