Waar let je op bij het afsluiten van een huisdierverzekering?

Ik zie iedere keer bij het vergelijken van huisdier verzekeringen dat eigenlijk niks gedekt is. Waar verzeker je dan überhaupt voor? En is hier een reden voor dat je alles aanvullend moet aansluiten?

3 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Deze verzekeringen dekken inderdaad lang niet alles.
Je vraagt waar je op moet lette. Let op:
* Is sterilisatie en chippen inbegrepen (als je start met een jong dier heb je daarmee meteen je eerste voordeel binnen)
* Is er een eigen risico
* Worden dure behandelingen 100% vergoed of maar voor een deel

Je kunt vervolgens uitrekenen hoeveel geld je inlegt en hoeveel geld je maximaal kunt terugkrijgen, uitgaande van bijv. 1 operatie in 5 jaar.

En dan bepaal je zelf of je het waard vind. Je kunt ook een apart spaarpotje aanmaken (thuis een spaarvarken of digitaal in je bankieren app). En daar maandelijks geld in stoppen voor noodgevallen met je huisdier.