Mogen honden overlast geven?

De honden van de onderburen blaffen de hele dag en nacht door en doen hun behoeftes in de tuin. En de buren doen er niks met de meldingen van de klagende buren?

3 jaar geleden
2.3K
crispy
3 jaar geleden
Overlast veroorzaken mag niet.
Z512099
3 jaar geleden
Het zijn de onderburen die overlast geven, niet de honden, die zijn altijd onschuldig en waarom zouden ze hun gevoeg niet mogen doen in de tuin?
marjolein55
3 jaar geleden
Blijven klagen desnoods bij de politie,handhaving,dierenbescherming.Als de klachten binnen blijven komen dan kunnen ze niet anders dan maatregelen nemen.
Castle
3 jaar geleden
(Overmatig) blaffen valt onder geluidsoverlast. Indien er gehuurd wordt kan er geklaagd worden bij de verhuurder. Indien er gekocht is meld dan de overlast dan bij de gemeente en bel de politie of de wijkagent. Het laatste redmiddel is naar de rechter stappen. Als het poepen van de honden ook geuren met zich meebrengt kun je ook hier melding van maken (stankoverlast).
HeerVoldemort
3 jaar geleden
@Z512099
Als de stront blijft liggen en er ligt veel met 30° of meer....hmmm wat een heerlijke geur!

Antwoorden (1)

Nee!
Overlast in welke aard ook, mag niet.

Ik vermoed dat u in een flat gebouw woont, dan kan je eens navragen of kijken in een overeenkomst of dat het houden van huisdieren wel toegestaan is. Want in de meeste gevallen is dat in huurwoningen niet toegestaan en al zeker niet in een flat gebouw.

Dat de honden hun behoefte doen buiten in de tuin is beter dan in de gemeenschappelijke delen toch? maar het is natuurlijk het baasje dat het moet opruimen, alsook is het de eigenaar zijn schuld dat de honden vaak blaffen...
Mijn honden blaffen zelden als ik thuis ben, zelfs niet wanneer de deurbel gaat. Enkel wanneer er echt iets niet pluis is gaan ze blaffen of wanneer ik met ze speel.