Waarom steelt mijn kat mijn kleding?

Sinds deze week heb ik erg veel moeten werken en ben ik dus veel weg sinds ongeveer een jaar lang met mijn katten vaak thuis te zijn.

Nu ineens steelt mijn kat de afgelopen paar nachten steeds kleding of dekentjes uit mijn kamer. Ze doet er niet veel mee ze brengt ze alleen naar beneden en legt ze op de bank of als het te zwaar is recht voor de bank. We ervaren zelf dat de kat in kwestie de rest van de nacht bij me moeder op bed slaapt of gewoon ergens in mijn kamer ligt.

Nu net probeerde ze een deken zelfs voor me neus uit me kamer te slepen .

Betekend dit iets of is dit gewoon een nieuwe hobby die ze heeft opgepakt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.2K
SingingCoyote13
3 jaar geleden
katten doen wel vaker rare dingen,
als ze er niet op gaat plassen of andere rare dingen gaat
doen hiernaast die schadelijk of gevaarlijk kunnen zijn lijkt
me dat het niks ernstigs is.

Antwoorden (2)

Misschien mist ze jou en wil iets bij zich hebben waar jou geur aan zit om zo het gemis te compenseren
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bij huisdieren kom je veel fetisjisme tegen. Honden en katten die perse op jouw schoenen of sloffen willen liggen om te slapen, die jouw spullen verzamelen om jou dicht bij zich te voelen.
Enerzijds kan het een compensatiezijn van een bepaald gemis, anderzijds kan het ook een bepaalde geborgenheid geven als ze met jouw spullen ook jouw geur bij zich hebben.
Afleren kan je het niet. Zie het als een intense dierlijke genegenheid.
Ook de mensen kennen vormen van fetisjisme. Bij volwassenen neemt het wel eens ziekelijke vormen aan; bij kinderen is het vaak gewoon.
Onder de link een verwijzing naar fetisjisme bij mensen.