waar kan ik een goedkoop rashond kopen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
tinus1969
3 jaar geleden
Wees voorzichtig met goedkope rashonden van broodfokkers. Die zijn vaak te ver doorgefokt of matig verzorgd - honden fokken kost een hoop tijd.
jodyenboyke
3 jaar geleden
Een rashond is nooit goedkoop want de fokker maakt heel heel veel kosten en doet als het goed al voordat er een nestje gefokt wordt, hele kostbare onderzoeken bij de moederhond en vaderhond, de pups moeten geent worden en ontwormd en gechipt en vaak moet er een DNA-monster worden afgenomen. En dan heb je nog andere kosten, zoals een warmtelamp, een werpkist, puppyren en heel veel verzorging van moederhond en pups. Alles op Markplaats komt via broodfok naar ned., en koop je daar een pup, dan hou je de boel in stand. Deze pups hebben geen stamboom, maar een vaag gezondheidscertificaat, die meestal nog vervalsd zijn ook.

Antwoorden (1)

De goedkoopste honden kan je over het algemeen vinden in het asiel. Daar zitten ook rashonden.

Voor een hond uit het asiel betaal je tussen de 100 en 400 euro. Hiervoor is het dier medisch onderzocht, ingeënt, gechipt en geregistreerd. Neem eerst een kijkje in het asiel, voordat je bij een fokker aanklopt.
3 jaar geleden
Pieterke
3 jaar geleden
Plus en als vraagstelster toch naar een fokker gaat moet ze er op letten dat het geen broodfokker is. want dan mankeren de honden vaak iets.