Moederpoes miauwt veel, wat kan ik doen?

Sinds kort is mijn kat bevallen en heeft zij 3 kittens, zij zijn nu 1 maand oud, en dus de moederpoes miauwt steeds maar zij wilt niet naar buiten want hat haar buiten gelaten maar zij kwam direct terug binnen, en dan gaat zij voor de deur waar de kittens zitten miauwen, en dan wil ik haar binnen zetten maar wilt zij niet naar binnen, en ik heb ook aan haar buik gevoeld of zij geen pijn heeft aan haar borsten ofzo maar zij reageerde niet alsof zij pijn hat ofzo, en ook een van haar kittens heeft een soort rond bolletje in der buik, en als ik die voel met mijn handen en er een beetje op druk beweegt die bolletje, ik denk niet dat zij pijn heeft want anders hat zij gemiauwt maar ik vraag me wel af wat dat precies is.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (1)

Ik vond je verhaal moeilijk leesbaar, maar het lijkt erop of zij bij haar kittens wil zijn. Ze moet te allen tijde toegang hebben tot haar kittens. Dat bolletje wat je voelt bij het kitten zou goed een navelbreukje kunnen zijn: dat kan meteen bij de castratie verholpen worden
Verder nog wat algemeen advies: laat de kittens minstens tot week 13 bij de moeder, en laat mams zsm castreren. Voor je het weet is ze weer drachtig. Laat haar nu liever niet buiten, de kittens hebben hun moeder voorlopig nog hard nodig, je wil niet dat er iets gebeurt.
Rieneke1
3 jaar geleden
Castle
3 jaar geleden
Een plusje voor je antwoord maar ik kan geen tweede geven voor het ontrafelen van het verhaal. Die had je anders ook gehad.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De moederpoes drinkt ook laatst heel veel water,
vind ik raar want zij dronk nooit zoveel water
Rieneke1
3 jaar geleden
Als gedrag van een poes vrij plotseling veranderd, is het goed om minstens even te bellen/overleggen met de dierenarts. Zo van op afstand is er weinig over te zeggen. Veel mauwen en veel drinken zie je bijvoorbeeld bij schildklierproblemen, maar dat zie je meestal bij oudere katten. Veel drinken kan ook wijzen op nierfalen bijvoorbeeld. Bel je dierenarts even, wellicht is het toch verstandig de poes even te onderzoeken.