Mijn puppy loopt enkel op gras en zand, maar wil de straatstenen niet op want dan gaat hij liggen, wat kan ik daaraan doen?

Hij loopt perfect aan de leiband wanneer hij gras of zand ( want wij wonen aan zee ) onder zijn pootjes voelt , maar eens hij de straat op gaat , op het voetpad , rijbaan of dergelijke gaat hij zitten of liggen en krijg je hem geen meter meer vooruit , dit houd hij langer vol dan zen baasje , erg zenuwslopend , kan iemand me helpen ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Ik zou voorlopig op een plek waar liggen echt niet kan, de pup even optillen maar op een gewone veilige stoep o.i.d. gewoon even bij je pup blijven staan. Pups vinden de wereld nog heel eng, en als de fokker de pups niet aan vreemde ondergronden heeft laten wennen, zie je dit wel vaker. Als de pup een tijdje heeft mogen kijken en ontdekken, dan lok je de pup met iets heel lekkers een klein stukje mee. Ik weet niet hoe oud de pup nu is, maar tussen de 9 en 12 weken maken ze hun 1e angstfase mee. Aan jou de taak om de pup hier door heen te loodsen. Ga als het kan zo snel mogelijk naar een hondenschool, sommige geven nu 1 of 1 les of gaan binnenkort weer opstarten is de verwachting! Vooral geduld en inleven in de belevingswereld van je pup. Succes!
jodyenboyke