Zijn de ragdoll en de Maine coon hypoallergeen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Tessaaa, er bestaat bij deze genetisch gemanipuleerde kattenrassen geen volledig hyperallergeen kattenras.
Iedere kat is niet identiek.
Als het gezin en u besluiten een kat te nemen kunt u eventuele allergie controleren door de uitgezochte kat een paar dagen voor een aankoop te aaien. En dan meer afwachten.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Zie ook de bronnen bij het antwoord van SimonV.
Ragdolls zijn niet hypoallergeen. Daar worden zij niet op gefokt.
Fokkers dit proberen of zeggen dat hun Ragdolls wel hypoallergeen zijn, doen dit om snel rijk te worden
Zie ook de bronnen bij het antwoord van SimonV

Antwoorden (1)

Jammer genoeg bestaat er geen volledig hypoallergeen kattenras. Enkele rassen produceren mogelijk minder Fel D 1 en/of verspreiden minder huidschilfers. Dit noemt men hypoallergene rassen. Maar binnen eenzelfde ras is niet elke kat identiek, dus er is geen garantie. Mannelijke katten produceren overigens een grotere hoeveelheid Fel D 1 dan de vrouwelijke.

Ragdolls en Main Coons zijn niet hypoallergeen.
Bij allergie voor Fel D 1: de Main Coon produceert minder huidschilfers waar deze allergeen in zit.
SimonV
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
+ en de Goeie vraag site doet vreemd op mijn Samsung. De site schoot tijdens mijn pogingen een paar maal under construction.