Onze kat eet steeds kikkers. Ik heb gehoord dat dit slecht is en zij er zelfs ziek van kan worden.

Wie weet hier meer van of heeft hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
27.9K

Het beste antwoord

Alle Nederlandse kikkers zijn prima te eten, ook voor de mens, er zal dus geen kat ziek van worden, padden echter,smaken vies voor een kat en zijn een beetje giftig, maar een hap in een pad en de kat stopt direct, dus maak je geen zorgen.

Toegevoegd na 3 uur:
Aanvulling: sommige katten zijn zo fel, dat ze echt doorbijten en dan zijn padden behoorlijk giftig en kunnen katten ziek worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor zover ik weet scheiden kikkers geen gif af (alleen padden), dus gifitg zal het wel niet zijn. Maar de meeste katten worden er erg mager van en sommigen worden er ziek van.
Maar volgens mij duurt het kikkerseizoen niet erg lang meer, dus ik zou me er niet al te veel zorgen over maken. Maar volgend jaar extra goed op letten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Padden zijn giftig.
Van kikkers weet ik dat niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat deed onze kat ook.
Maar het was meer "spelen" tot dat de kikker dood was. Dan liep hij er mee rond in z'n bek.
Onsmakelijk gezicht, ja. Maar hij is er nooit ziek van geworden.