Wat is het ras van mijn kat?

Dit is mijn kat, wij hebben hem geadopteerd toen hij enkele maanden oud was. Hij is destijds bij een familielid van ons aan komen lopen. Inmiddels is hij al 16 jaar oud, en nog steeds kerngezond. Hij jaagt nog regelmatig en vaak ook met succes. Verder is hij intelligent en erg rustig. (behalve als het om zijn portie voer gaat)

Wat ik altijd al graag heb willen weten is welk ras kat het eigenlijk is, als het überhaupt een ras is. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wat een leuk beestje heb je.
Ik heb zelf ook een kat, maar deze heb ik aangeschaft met stamboom. Jouw kat kan allerlei rassen met zich mee dragen. Wat je kan doen is het DNA van je kat laten testen. Heel gemakkelijk door een sample in te sturen per post. Je zal even kunnen googelen op: DNA testen kat. Wat de kosten exact zijn durf ik niet te zeggen.
dudemeister
4 jaar geleden
Lijkt me een gewone Europese korthaar

Antwoorden (1)

Ik zie een 'huis-tuin-en-keukenkat'. Niks mis mee, maar hij heeft nergens een kenmerk van een specifiek ras. Bovendien moet je bij een raskat een stamboom kunnen tonen, anders heb je nog geen bewijs.
Sorry, ik kan er niets anders van maken.
Ivana