Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn (tamme) ratten en (tamme) muizen bang voor elkaar?

Ik stel deze vraag omdat ik al twee ratten heb, maar misschien in de toekomst nog muizen wil hebben. Uiteraard zet ik de ratten en de muizen niet bij elkaar in één kooi. Maar als ze bang voor elkaar zijn, is het misschien beter om ze ook niet in één kamer te houden, aangezien ze elkaar dan ruiken. Weet iemand misschien het antwoord? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.5K
Rieneke1
4 jaar geleden
Ik vermoed dat de muizen de rattengeur als stressvol zullen ervaren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De ratten zouden jouw muizen als snack ervaren denk ik...
Daarom lijkt het mij ook logisch dat de muizen bang zullen zijn voor de ratten.
Als je ze niet dicht tegen elkaar aan zet (dus niet de kooien bij elkaar), dan zal er denk ik weinig aan de hand zijn. Je kunt het proberen, wanneer je ziet dat de beestjes gestresst raken kun je ze verplaatsen. Het beste kun je het safe spelen en de dieren in aparte kamers neerzetten.
Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Tamme ratjes zijn sowieso niet bang van muizen. Ook muizen zullen zich niet zo druk maken om ratjes die in een andere kooi zitten. Als je een tuin hebt aan het water zal je merken, dat er zowel ratten als veel muizen zijn. Ze gaan elk hun eigen weg en zullen elkaar niet belagen. Die eigenschap hebben ze ook in gevangenschap. Alleen als dieren TE dicht bij elkaar komen (samen in een kleine kooi) gaan ze hun territorium
verdedigen en wellicht elkaar aanvallen. Als ze hun eigen kooi en dus territorium hebben voelen ze zich daar snel thuis.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 08 augustus 2019 21:28: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding