Tot hoelang na de EXP datum is anti-vlo middel voor de kat nog bruikbaar?

Kwam een vergeten doosje tegen, vraag mij af tot wanneer/hoelang de pipetjes nog bruikbaar zijn. Mogelijk minder werkzaam, oke, maar wel of niet gevaarlijk. Ik kon het niet vinden.
Is er daarbij nog verschil tussen verschillende merken zoals Frontline, Stronghold of Advantage bv?
Wie kan mij hier met bronvermelding meer over vertellen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
29.5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor alle reactie en de antwoorden.
ik mis bronvermelding, jammer, dan kies ik voor ervaring.

Het beste antwoord

Na verloop van tijd wordt al het ongedierte immuun voor een bepaald product. Het is daarom van belang dat je de anti-vlooien middelen bij de dierenarts haalt en niet bij de dierenzaak. Dierenartsen zijn op de hoogte van de effectiviteit van de middelen die gebruikt worden.
Je kunt een middel wat 'overtijd' is best gebruiken, maar behalve dat normaliter de werking terugloopt, kan het ook zijn dat de vlo er nu tegen kan, Dit afgezien van de verjaring van het product wat jij nu in huis hebt.
Ivana
4 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet.
Werkzaamheid EN veiligheid (bv giftige afbraakproducten!) zijn gegarandeerd tot de houdbaarheidsdatum. En daarna niet meer.
4 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Zie nu "afbraakproducten" in je antwoord staan. Dat maakt mijn antwoord overbodig.
Zal 'm verwijderen en hier een plus deponeren:-)