wat is de snelste manier om ervoor te zorgen dat je een kanarie zonder dat hij weg vliegt op zijn stokje blijft zitten als ik hem wil pakken?

ik heb een oudere kanarie ik wil soms gewoon een beetje met hem knuffelen maar als mijn hand naar hem gaat vliegt hij er weg voor kunt u mij alstublieft helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Smeer wat vogellijjm op het stokje ,dan plakt hij vast en kan niet wegvliegen.
dat is natuurlijk sarcastisch bedoelt, een kanarie is een vogel die in de stress schiet als je hem oppakt. Het dier staat de dood voor ogen, de enige reden waarop zo,n dier vastgepakt word is immers als maaltje voor een roofdier.
Laat dat beestje toch in zijn waarde en gebruik het niet voor je eigen gemis aan intimiteit. Koop in plaats daarvan een pluche olifant om mee te knuffelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ojee.
Hij heeft er blijkbaar geen zin in.
Het enige dat je daarbij kan helpen is....tijd.
Heb je hem pas, of is ie altijd al bij je geweest?
Het beestje moet het zelf leuk vinden als je hem knuffelt.
Probeer het meerdere malen per dag, eventueel met iets lekker in je hand. Geef het de tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kanarie is geen knuffeldier!
Neem dan een kat of kavia.
Wel kan hij aan je wennen door zoveel mogelijk in de buurt van zijn kooi te komen, niet direct met je kop voor het vogeltje, maar op enkele meters afstand.
En dan iedere dag iets meer dichterbij.
Nu schrikt hij zijn eigen nog steeds rot, als die grote hand in het kleine kooitje komt.
Dat is precies wat hij nu onthoudt als hij je ziet aankomen.
Win eerst zijn vertrouwen, maar nooit knuffelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het helpt heel erg om gewoon elke dag een kwatier lang je hand in de kooi te stoppen. Uiteindelijk is er aan gewend, en is hij er niet meer bang voor. Als je wil dat hij op je vinger gaat streel hem dan onder zijn buikje.