Hoe maak ik mijn 6 weken jonge kitten zindelijk?

Hoi! Gister 10.30 heb ik een lieve kitten gekocht die maar 6 weken oud is. Nu heeft ze sinds gisteren 10.30 tot nu (8.55) nog niks in de kattenbak gedaan. Ze heeft een plasje in mijn bed gedaan vannacht en vanmorgen weer. De kattenbak staat in dezelfde kamer en is ook makkelijk te bereiken voor dr. Ik heb haar al een paar keer in de kattenbak gezet en een beetje gegraafd, toen ging ze ook een beetje graven maar ze heeft nog steeds geen behoefte gedaan in de kattenbak. Waar ik me ook zorgen over maak is dat ze nog geen grote behoefte heeft gemaakt terwijl we al bijna 24 uur verder zijn! Ze eet en drinkt wel dus dat is het niet. Iemand tips?

Alvast bedankt! Xx

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat had de moeder moeten doen. De gewoonte om kittens van 6 weken bij de moeder weg te halen en zelfstandig te dwingen te leven is een domme. Behalve als er geen moeder meer is, is het veel beter om een kitten tot minstens 12 maar liever 17 weken bij de moeder en nestgenootjes te laten opgroeien. Kittens leren zo veel o.a. hoe ze moeten plassen en poepen, hoe ze op de bak moeten. Van nestgenootjes leren ze hoe ver ze met de nageltjes kunnen gaan in onderlinge gevechten/spel... en nog veel meer. Ben je de hele dag thuis? Wie zorgt er voor het kitten? Kitten is een baby... realiseer je je dat wel? Als jouw kitten nog niet zelfstandig kan urineren of een grote boodschap op de bak kan doen, is ze duidelijk te jong bij moeders weggehaald. JIJ zult dus de rol van de moeder moeten overnemen en het buikje moeten masseren totdat er een plasje en of drolletje te voorschijn komt. Daarna moet je haar wassen, dat doet moeders namelijk ook. Voor de rest raad ik je aan om een goed boek te kopen of bij de bibliotheek te lenen en te lezen wat er nog allemaal geleerd moet worden door een kitten vanaf de 6e week! Waar jij dus mee moet helpen ipv de moeder. Succes en hopelijk gaat het goed.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100