Hoe kan ik voorkomen dat mijn kitten wondje achter zijn oor open krabt?

Mijn kitten heeft achter zijn oor een wondje door een andere kat, maar krabt het steeds open. Wat kan ik doen?
Ik kan er niet constant bijzijn.

5 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Een kraag is een idee of een anti-lik pleister bv.

Iedere situatie is anders. Daarom maar ook omdat het een kitten is -in-de-groei- zou ik toch eerst naar de dierenarts gaan voor professioneel advies.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Probeer een verzachtend zalfje zodat de jeuk ietwat gedempt wordt, en knip voorzichtig de puntjes van de nageltjes van het betreffende achterpootje. Durf je dat niet goed aan dan doet de dierenartsassistente het met plezier voor je.
Rieneke1