Hoe zorg je ervoor dat een pup badderen leuk vind?

Hey,

Ik ben sinds kort een pup, nog maar 3 dagen eigenlijk. Ze is nu 4/5 maanden oud en zeis overgevlogen vanuit Athene, maar dat was natuurlijk een redelijk angstaanjagende gebeurtenis voor haar en dus heeft ze tijdens de reis uit angst in haar bench gepoept. Toen ze aankwam zat ze dus ook helemaal onder de poep, en dus heb ik haar de volgende dag gewassen. Dit vond ze alleen helemaal niet leuk, vooral de lopende douche was eng, dus moest ik met een bakje water over haar heen gieten. Ze is nu wel schoon, maar ze heeft dus geen goede eerste indruk met badderen, hoe kan ik dat veranderen en het wel een leuke activiteit maken?

We hebben ook geen bad, dus moet ik haar in de open douche wassen, dus ze loopt ook makkelijk weg. Wel heb ik een oud baby badje, maar daar gaat ze niet lang meer in passen.

Weet iemand hoe ik dat allemaal kan regelen?

Groetjes Gaia en een poot van Ronja

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
5 jaar geleden
In de tuin met een tuinslang? Je kunt er een spelletjes van maken.
jodyenboyke
5 jaar geleden
Zo min mogelijk wassen, is niet goed voor de huid. Verder zoals antwoord en andere reactie.
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Ik deed dat ook met de tuinslang. Deze sloot ik aan op de keukenkraan (of via de kraan van het bad en dan de tuinslang uit het raam boven) dan kon ik ook warm water gebruiken. Onze hond vond het heerlijk om te liggen rollen door stront of een kadaver van een vogel of konijn...walgelijk vooral als hij dan ook nog kevers, maden en andere vieze beestjes in zijn lange vacht had hangen daarna.

Antwoorden (2)

Zoals men het bij elke training van een hond het doet, het beloningssysteem.

Geef hem wat lekkers bij elke stap die hij doet onder de douche.
Daar de hond nog zo kort in jullie bezit is zal je eerst is flink moeten werken aan vertrouwen, de hond moet jouw blindelings kunnen vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als badderen echt moet gebeuren, doe je dat! Je praat met het dier op een vrolijke toon en geeft terwijl je bezig bent een keer een lekkertje, Normaal hoef je een hond helemaal niet te wassen. Ze zijn in de meeste gevallen zelfreinigend. Bovendien is het gebruik van zeep, ook speciale hondenzeep, niet goed voor de vacht. Je haalt namelijk de natuurlijke bescherming weg. Mijn hond (11 jaar oud) is alleen in noodgeval afgespoeld met lauw water en in de zomer met koud water. Dat is in 11 jaar 3 keer gebeurd. Verder zwemt ze het vuil uit haar vacht, dat is genoeg. En denk nou niet: 'wat een stinkhond'. want ze ruikt fris en fruitig, zoals een gezonde hond hoort te ruiken.
Als er iets met een hond moet gebeuren (hier dus wassen omdat ze zich bevuild had) dan doe je dat gewoon, dan is het niet angstaanjagend. Als je aarzelend bent komt dat verkeerd over en wordt de hond automatisch bang.
Ivana