Er kunnen veel verschillende redenen zijn waarom jouw hond gaten in de tuin graaft. Zo kan het zijn dat je hond zijn botten wil begraven, aandacht wil hebben, een koele lig plek, ontsnappen uit de tuin, het vangen van prooidieren of gewoon omdat je hond het graven ontzettend leuk vindt.
Mogelijks geeft de mand niet genoeg koelte af en denkt hij dat het onder de bovenlaag koeler is.Het kan ook zijn dat je hond om aandacht vraagt.
fremar
6 jaar geleden
Z512099
6 jaar geleden
+ Het kan aan van alles liggen.
jodyenboyke
6 jaar geleden
Wat is er veranderd in het leven van deze hond? Is het een teefje en wellicht schijnzwanger? Er zijn heel veel redenen maar komt het plotseling op, dan moet je eerst kijken naar medische oorzaken en nagaan wanneer het gedrag is ontstaan.
De meeste keren graaft een hond om zich een "legerstede" te verschaffen. Zeker als hij dat in zijn mand doet. Hij draait enkele keren rond, graaft wat en legt zich neer. Dat is natuurlijk gedrag. Als het allemaal natuurlijk zou zijn, zou een hond immers buiten op de grond slapen!
Ivana