Als je een hond met lang haar niet mag wassen omdat het haar een beschermlaagje heeft, hoe moet je ze dan schoonkrijgen?

Wij hebben een hond met lang haar en die begint een beetje te stinken. hoe kan ik hem het best schoonmaken? zie foto.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Wij hebben een bobtail gehad. En men zei toen ook dat je hem niet mocht wassen. Maar we hebben hem toch met enige regelmaat in bad gedaan. Ook af en toe naar de hondencoiffeur in de dierenwinkel. Het is geen doen anders. En het geeft echt niet hoor.
Waar die aanbeveling niet=wassen vandaan komt? Misschien omdat ze bang zijn dat je het beest iedere dag wast, Maar ongeveer eenmaal per maand is prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hondenshampoo.

Toegevoegd na 4 minuten:
fout gelezen --'
Informeer bij de dierenwinkel of dieranarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natuurlijk kan je die hond wassen
er zijn genoeg goede honden schampoo's in de dieren winkel te koop
het word anders als je je hond iedere dag wast,
en dat vettig laagje op zijn vacht produceert hij weer steeds opnieuw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee wie jou zegt dat je een hond niet mag wassen?

Je mag een hond af en toe wassen met een milde hondenshampoo. Zeker als ze in de rui zijn is dit aan te bevelen. Voor de zomer en voor de winter eerst goed borstelen en dan wassen. Laten drogen en opnieuw borstelen. Zo raak je een groot deel van het loszittende vacht kwijt en ook de vieze geur verdwijnt.

Overigens hoort een hond niet te stinken als je hem goede voeding geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hadden thuis een Schotse Collie en die is alleen 1x gewassen omdat hij in rotte vis had gerold (bahhhh). Maar hij werd wel iedere week door ons goed geborsteld, klitjes weggeknipt, ook de haren bij de poten. Kan me niet herinneren dat hij ooit stonk.