mijn hond schrokt steeds erger wat te doen?

Onze lab/golden retriever is nu 12,5 jaar oud.
De laatste tijd heeft meneer z'n haast om zijn bakken leeg te krijgen echt niet normaal meer.

We hebben z"n speciale bak ook dat heeft meneer al door, zelf het vasthouden en omhoog halen hebben we maanden geprobeerd, het helpt allemaal niet.
als ik het eten wegzet blijft hij onrustig door het huis lopen en aandacht trekken tot wij het eten neer zetten.
zo is het echt niet leuk meer voor hem en ons.

Wie heeft DE tip?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een typisch labrador trekje hé, maar er is wel wat aan te doen. Je zou ze eten kunnen aanbieden in Hersenwerkjes, dan moet hij nadenken en moeite doen om zijn eten te zoeken. Ik heb voor een paar euro een snuffelmat gemaakt bijv. een kong waar je zijn voer in doet samen met wat smeerworst/kaas/hondenpate/pindakaas en hij is wel even zoet. Zoekspelletjes met voertjes door het huis is ook leuk en daardoor leert hij rustig te eten. Flessenspel is hier ook geschikt voor. Kijk maar eens bij de pagina's Hersenwerk voor Honden of Spelideeën voor honden voor inspiratie. Een workshop door een deskundige op dit gebied is leuk en leerzaam. Maar gewoon zijn brokken door de kamer of nog beter buiten in het gras strooien zou al verschil maken.

Bronnen:
Www.hersenwerkvoorhonden.nl

Een snack- of snoepjes bal. Daardoor moet een hond moeite doen en komen de brokjes maar langzaam beschikbaar. Zie link voor voorbeeld

Bronnen:
https://www.bol.com/nl/p/iquties-snoepjesb...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100