Hoe zorg ik voor een extra speklaagje bij mijn konijn?

In de winter wordt ze extreem dun, waarschijnlijk omdat het andere konijn haar eten opeet. Welk eten zorgt ervoor dat ze snel aankomt? Ze staan trouwens buiten.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als het andere konijn haar eten opeet, lijkt mij dat je daar ook de oplossing moet zoeken en niet in ander eten.
Rieneke1
6 jaar geleden
Waarom niet gewoon meer /vaker eten geven?
19belle87
6 jaar geleden
Ze moeten altijd veel hooi tot hun beschikking hebben

Het beste antwoord

Goed hardvoer en veel hooi is dan van groot belang. Gras sterft meestal niet af, maar is vaak ver te zoeken. Het geven van extra groenvoer kan dan ook zeker geen kwaad.
Niet alleen hardvoer en hooi moeten aanwezig zijn, maar ook vers water. Zorg ervoor dat je konijn, ook in de winter, te allen tijde water kan drinken.
Konijnen hebben geen verwarmde behuizing nodig. Ze leven prima in een goed onderhouden en goed geventileerde ren wanneer deze op een beschutte plaats in de tuin staat. Er moet bescherming geboden worden tegen tocht, wind en regen. Voordat de winter zijn intrede doet is het nodig het hok nog eenmaal te controleren op eventuele gebreken. Wees er zeker van dat de ren winterklaar is, zodat je konijn een goed verblijf heeft. Breng zo nodig extra beschutting aan tegen weer en wind. Extra stro is zeker nodig, zodat het konijn zich hier lekker in kan nestelen.
fremar