Mijn hamster bijt opeens, hoe is dat mogelijk?

Ik heb mijn hamster 4 dagen. Eerste en tweede dag dat ik hem had, kwam hij gelijk op mijn hand zitten zonder een keer te bijten. Omdat ik nodig weg moest voor 2 dagen, ging mijn moeder voor hem zorgen. Vandaag kwam ik thuis en ik merkte dat mijn hamster opeens bijt! Hoe is dat mogelijk? Komt dat misschien omdat hij mij niet meer herkent?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Het is heel goed mogelijk dat je hamster schrikt door een onverhoedse beweging. Kan altijd.
Kan ook door iedereen veroorzaakt worden, maar ook door geur. Vergeet niet : eerst ben jij zijn Mens, toen ineens na 2 dagen ...hij was er net ... je moeder ... en na weer twee dagen ... ben jij er ineens weer... hou ja!? en jij verwacht dat hamster gewoon door gaat, niks merkt, niet reageert!? Nono .....
Hij/zij heeft wel even tijd nodig hoor. Je kunt niet alles zomaar verwachten van een dier, alles rustig aan en gewenning kost nou eenmaal tijd.
Neem de tijd voor je hamster, bijten kan altijd bij schrik bv.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Plotselinge gedragsveranderingen of agressie hebben vaak een medische oorzaak. Grote kans dat je beestje pijn heeft, maak dus snel een afspraak bij de dierenarts.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gelukkig bijt hij niet meer na veel aandacht, aaien en hem op mijn kamer te zetten. Denk dat dit kwestie was van "onbekende persoon" zien