Mag je een kat het eigeel van een gekookt ei geven?

Ik kook vaak 2 eieren voor mijn ontbijt en geef dan 1 van de (gekookte) dooiers aan mijn kat. Hij is er dol op. Maag is het goed voor hem?

Toegevoegd na 1 uur:
De eidooier is helemaal gestold, 5 minuten gekookt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
12.1K
Ritsuka
6 jaar geleden
is het hardgekookt?
Rieneke1
6 jaar geleden
Mijn kat krijgt iedere ochtend een eendagskuiken, waar uiteraard een dooier inzit. Veel kwaad zal het dus niet kunnen, maar gekookt wordt de voedingswaarde wel minder.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik zou het wat langer koken; 7 a 8 minuten.
overleg anders voor de zekerheid met de dierenarts.
Rieneke1
6 jaar geleden
Waarom zou je het langer koken? Hele volksstammen geven hun kat een rauw geklutst eitje. Salmonella is voor katten lang zo'n bedreiging niet als voor mensen. Alleen bij zieke, heel jonge en oude katten moet je wat voorzichtiger zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vroeger (klinkt lang geleden, maar is het niet) aten de honden en katten met de pot mee. Specifiek honden- en kattenvoer was er toen nog niet. Toch waren ze gezond en werden ze ook oud (uitzonderingen daar gelaten). Een ei, rauw of gekookt, is helemaal niet erg.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
daar heb je inderdaad gelijk in!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Renee1955 - goed antwoord.

Het beste antwoord

ja hoor katten mogen eieren eten dat doen ze in de natuur ook ...het liefst gekookt als je een huiskat hebt ...want ... in eieren kan salmonella zitten en salmonella is via een kat besmettelijk voor mensen.
maar dat hoeft niet , je kunt ook de schaal meevoeren dat is een goede bron van kalk

dus voor de kat is gekookt of ongekookt het zelfde ... voor je eigen gezondheid of als je veel met katten kroelt zou ik gekookt blijven geven