Lang niet alle katten zijn bang voor water, je hebt zelfs exemplaren die er dol op zijn. De Turkse Van kat staat bekend om de liefde voor water.
Maar in z'n algemeenheid willen katten inderdaad niets van water weten. Ze stammen af van woestijnkatten, en dat zie je nog steeds terug in veel facetten van hun gedrag. Water zit niet in hun systeem: wat de boer niet kent....
Rieneke1
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Zo heb ik meerdere katten gehad die zich niets aantrokken van water, altijd naar buiten ondanks regen.